>

דלק מוטורס היא היבואנית והמפיצה של מכוניות מאזדה, פורד, לינקולן, BMW ו - MINI, ואופנועי BMW MOTORRAD ו- Husqvarna בישראל.
מאזדה הייתה מובילת שוק הרכב בישראל במהלך שני העשורים האחרונים ופורד הינה המותג הנמכר ביותר בישראל מבין מותגי הרכב האירופאיים .
BMW ו- MINI הינם מותגי מכוניות יוקרה בולטים בישראל, כאשר דגמי MINI מכוונים לחווית ה"לייף סטייל".
דלק מוטורס החלה לשמש כיבואנית מאזדה בישראל בסוף שנת 1991. בשנת 1999 הפכה החברה ליבואנית ולמפיצה של רכבי פורד ולינקולן בישראל. במהלך שנת 2011 רכשה דלק מוטורס את קמור מוטורס וב-2012 הפכה גם ליבואנית והמפיצה של רכבי BMW ו- MINI, ובכך הגדילה את היצע דגמיה לפלחי שוק חדשים של מכוניות יוקרה. .

מאזדה - מותג מכוניות מוביל

למן תחילת פעילותה חוותה מאזדה רצף של השקות דגמים מוצלחות. בנוסף המוניטין של דלק מוטורס כיבואנית רכב מובילה, תרמו לטיפוס המותג מאזדה ולביסוסו כמותג הרכב המוביל בישראל במשך 15 שנים רצופות.

דגמים היסטוריים כגון 626, 323, ה- MPV והלאנטיס הפכו כולם להיות המובילים בפלחי השוק העיקריים . המיניואן MPV שהושק לראשונה בשנת 1993, מאזדה6, יורשתה של ה- 626, הוצגה בגרסתה הראשונה ב- 2002 ובגרסתה האחרונה במחצית השנייה של 2007.
הלאנטיס, יורשתה של ה- 323, הושקה בסוף שנת 1994. המאזדה3 הושקה בסוף שנת 2003 והחזיקה בתואר "המכונית הנמכרת ביותר בישראל" במהלך 9 השנים הבאות. במאי 2005 השיקה דלק מוטורס את המאזדה5 שסיפקה לחברה כרטיס כניסה לפלח שוק חדש שבו היא לא פעלה עד אז. מאז ההשקה עלו מכירות מכוניות מדגם מאזדה5 על סך כל מכירות הדגמים האחרים בשוק הישראלי באותה קטגוריית רכב.

בספטמבר 2007, ביססה מאזדה את אחיזתה בשוק הישראלי באמצעות השקה מוצלחת של הסופר מיני מאזדה2. בתחילת 2012 השיקה דלק מוטורס בהצלחה את ה- CX-5, דגם קרוסאובר אשר פתח בפניה דלת לקטגורית רכב נוספת, קטגוריה הנמצאת בסימן גידול מתמשך בשוק הרכב הישראלי.
השקה זו ציינה גם את השקתה של טכנולוגיה חדשה, טכנולוגיית SkyActiv – טכנולוגיה שמטרתה להשיג חיסכון בדלק והפחתת פליטת מזהמים תוך השגת ביצועים מיטביים, זאת באמצעות מנוע חדשני בעל יחס דחיסה גבוה, שיפור דיוק תיבת ההילוכים האוטומטית ושילדה קלה. טכנולוגיה SkyActiv עתידה להשתלב בכל דגמי מאזדה במהלך השנים הבאות.

פורד - נכס אסטרטגי

בשנת 1999 נבחרה דלק מוטורס כמפיצה של פורד בישראל. פורד מוטור קומפני נמנית על 5 יצרניות הרכב הגדולות בתעשיית הרכב העולמית. השותפות עם דלק מוטורס נוצרה כחלק מהחלטה אסטרטגית של פורד להחייאת המותג בשוק הישראלי ולהשגה מהירה של נתח שוק גדול מזה שהיה לה עד אז. דלק מוטורס רואה בזיכיון של פורד נכס אסטרטגי מוצק ולא רק הרחבת פעילותה.

הפורד פוקוס הוא הדגם המוביל במכירות פורד. הוא זכה למיצוב מצוין בשוק ובכל שנה עלתה כמות המכירות שלו וסייעה בביסוס המותג פורד בתודעת ציבור הנהגים הישראלי. בספטמבר 2011 הושקה סדרת הפוקוס החדשה עם שילוב חדש של מנוע ותיבת הילוכים. תוך זמן קצר הפכה הפורד פוקוס למשפחתית הנמכרת ביותר בישראל.
לקראת סוף 2007, השיקה דלק מוטורס בו-זמנית דגמים משמעותיים וביניהם המונדיאו החדשה, ה- S-Max והגלאקסי. במחצית השנייה של 2009 השיקה דלק מוטורס את הפיאסטה החדשה והעמיקה את שליטתה בקטגוריית הסופר מיני, אליה הצטרפה ב- 2012 גם גרסה עם תיבת הילוכים ידנית.
המונדיאו, יחד עם הפוקוס והפיאסטה, משלימות את הנוכחות החזקה של פורד ברב פלחי השוק של מכוניות הנוסעים, אותם משלימים האקספלורר והאדג', דגמי SUV – שהפכו לסמל הצלחתה של חברת פורד בארה"ב.
במגזר הרכב המסחרי מבוססת המנהיגות המסורתית של פורד על הטרנזיט, סדרת הואנים בגודל מלא רבת המוניטין, הפורד קונקט שכבש את שוק ה"טנדרונים" וה-F-350 Super Duty, פיק-אפ אמריקאי גדול המשמש גם את כוחות הביטחון.
עד 2008 יובא גם האקונוליין, ואן גדול ליעודים ספציפיים כגון אמבולנסים.

בתחילת 2011 החלה פורד בשיווק מנועים חדשים בטכנולוגיית Eco-Boost – דור חדש של מנועי טורבו-בנזין מתקדמים עם טכנולוגיית הזרקה ישירה, המספקים יותר עוצמה בפחות דלק, תוך הפחתה ניכרת של פליטת מזהמים. מנועים אלה שולבו עד כה באחד מדגמי הפוקוס ובכל דגמי המונדיאו, S-Max וגלאקסי.

BMW ו- MINI – מותגי מכוניות יוקרה

רכישת זיכיון השיווק של מותגי BMW ו-MINI על-ידי דלק מוטורס הגדיל את היצע דגמיה ופתחה בפניה פתח לפלח שוק מכוניות היוקרה, בו לא פעלה בעבר.

מכוניות היוקרה של BMW מתחלקות לשתי קבוצות מכוניות עיקריות:
מכוניות נוסעים מקטגוריות גודל שונות הכוללות את סדרה 1, סדרה 3, סדרה 5, סדרה 6 וסדרה 7, ומכוניות מסוג קרוסאובר SUV ו- SUV הכוללות את X1, X3,X5 ו- X6.

כמו-כן קיימות 2 תתי קבוצות: הראשונה כוללת את הרודסטר Z4 ואת דגמי Coupe-Cabriolet של מכוניות הנוסעים מסדרה 1, סדרה 3 וסדרה 6. השנייה כוללת את גרסאות הספורט של דגמי הסדרות השונות ונקראת M:M1, M3, M5 .

את תחילת שיווקם של דגמי BMW פתחה דלק מוטורס עם השקות מוצלחות של סדרה 1 וסדרה 3 החדשות, ועם פרסום מחירון חדש לכל דגמי BMW אשר מיצב מחדש את כל המחירים בשוק מכוניות היוקרה בישראל.

חידושים נוספים לדגמי BMW הצפויים במהלך שנת 2012 הינם השקה של דגם חדש נוסף – סדרה 6 גראנד קופה, מתיחות פנים לדגמי סדרה 7, ומקטגוריית ה- SUV לדגמי X1 ו- X6.

מותג מכוניות היוקרה MINI הוא מיוחד, צעיר ודינאמי, ומתבלט בעיצוב יוצא דופן.

מכוניות MINI מגיעות במגוון תצורות מרכב הכוללות דגמי 3 דלתות MIMI Hatchback, דגמי 2 דלתות עם 4 מושבים וגג נפתח MINI Cabrio, דגמי 2 דלתות ו- 2 מושבים MINI Coupe, MINI Roadster עם הגג הנפתח, ודגמי 5 דלתות מיני SUV MINI Countryman.

כל קבוצת דגמים מגיעה עם מנועים בעלי הספקי מנוע שונים הכוללים גם גרסאות ספורטיביות, ומרחיבים את מגוון אפשרויות ההיצע שלהן שפונות למגוון רחב יותר של לקוחות.

עם תחילת שיווק דגמי MINI בארץ השיקה דלק מוטורס מחדש את גרסת ה- ONE של דגמי ה- 3 דלתות Hatchback, גרסת כניסה בעלת תג מחיר אטרקטיבי במיוחד.
השקתה המוצלחת של ה- ONE, יחד עם פרסום מחירון חדש לכלל דגמי MINI, הביאה להתעוררות מחודשת וגדולה במותג MINI בארץ.

במקביל לכל ההשקות החדשות מקימה דלק מוטורס אולמות תצוגה חדשניים ומפוארים ברחוב המסגר בתל-אביב, ומרכז שירות חדש ומתקדם בפתח-תקווה אשר ייתן ללקוחות BMW ו- MINI חווית משתמש חדשה ואיכותית.

אופנועי BMW MOTORRAD ו- Husqvarna

רכישת קמור מוטורס הוסיפה למגוון כלי הרכב של דלק מוטורס גם שני מותגי אופנועים: BMW MOTORRAD ו- Husqvarna.

זהו פלח משוק הרכב בו לא הייתה לדלק מוטורס פעילות בעבר.

ביוני 2012 ערכה דלק מוטורס השקה לתקשורת של מותגי האופנועים שבבעלותה. מגוון האופנועים שדלק מוטורס מציעה כולל אופנועי כביש ואופנועי שטח.
דלק מוטורס מציעה ללקוחותיה חווית רכיבה מושלמת ובטיחותית זאת על-ידי הקפדה שכל דגמי האופנועים שלה, בכל רמות הגימור, יצוידו בכל הפונקציות הבטיחותיות האפשריות עבור כל דגם.

 בהמשך שנת 2012 מתכננת דלק מוטורס להיכנס לפלח שוק נוסף בו לא עסקה לפני כן ולהשיק שני דגמי קטנועים – קטנוע ספורט וקטנוע מנהלים, אשר עתידים להעלות משמעותית את כמות המכירות של דלק מוטורס בתחום האופנועים והקטנועים, להרחיב ולבסס את מותג BMW בישראל.

בימים אלה עוסקת דלק מוטורס בהקמת אולם תצוגה ומוסך מתקדמים וחדישים ברחובות המסגר וחומה ומגדל בתל-אביב.

מחויבות לשביעות רצון הלקוח

כחלק מהמדיניות הכוללת של החברה, ממצבת דלק מוטורס את שביעות רצון הלקוח בחזית המדיניות של החברה. סדר עדיפויות זה בא לידי ביטוי בהסמכה שקיבלה החברה לתקן ISO 9002‏ .
החברה מפעילה אולמות תצוגה בת"א, בירושלים, ברעננה, וסוכנויות משנה במספר ערים נוספות. מערך השירות כולל כ- 55 מרכזי שירות בכל רחבי הארץ. כל פעילויות החברה מנוהלות באמצעות רשת ממוחשבת המורכבת ממערכות טכנולוגיות ולוגיסטיות משוכללות. מסוף 2003 החלה דלק מוטורס לפעול ממתחם חדש בו מרוכזות כל חטיבות החברה: מטה ההנהלה, מרכז השירות, מרכז ההכשרה הטכנית, המוסך המרכזי, מרכז ההפצה לחלפים וכן מרכז אספקת המכוניות.
המרכז המודרני משתרע על שטח של כ- 100 אלף מ"ר סמוך לנמל התעופה בן גוריון.

דלק מוטורס עמלה בימים אלה על בניית מתחם חדש, מהמובילים בעולם, בצומת לה-גוארדייה בתל-אביב, אשר יכיל אולמות תצוגה חדשים עבור כל מותגיה.

עובדות ומספרים - מכירות צומחות

בשנת 2011 מכרה דלק מוטורס 32,110 כלי רכב (נתח שוק של 14.20%) במחזור של 3,664 מליון ש"ח.

הנהלה בכירה - דלק מוטורס

מנכ"ל- גיל אגמון
משנה למנכ"ל - שחר שמש
משנה למנכ"ל - יורם מזרחי
סמנכ"ל שיווק - יואב חפץ
סמנכ"ל שירות - שלמה גבע
סמנכ"ל כספים – רונית בכר
סמנכ"ל מערכות מידע - משה לוי
סמנכ"ל חטיבת BMW ו- MINI – ברק כהן

תחום עיסוק

יבוא והפצה של כלי רכב וחלפים מתוצרת מאזדה, פורד, לינקולן, BMW, MINI.

שנת יסוד 1991

חברת אם: דלק מערכות רכב